Congratulations to our lab members who received FRQSC scholarships!

Three LEPSIS members are the recipients of doctoral scholarships from the Fond de recherche du Québec- Société et culture.  

Catherine Cimon-Paquet received a doctoral scholarship for her research project on the role of parents in their children’s educational pathway entitled “Le rôle des parents dans le parcours scolaire des jeunes de l’enfance à l’âge adulte : une perspective bioécologique”.  

Yovanna Chacon is the recipient of the FRQSC scholarship for her project on parenting practices, school motivation and school achievement : “Les profils de pratiques parentales basés sur la quantité et la qualité du suivi scolaire : Prédicteurs longitudinaux de la motivation et de la réussite scolaires en cinquième année du secondaire”. 

Finally, Evelyne Gauthier is the recipient of a doctoral scholarship for her project on gender stereotypes, school disengagement and esteem seeking on the web:  “Stéréotypes de genre, désengagement scolaire et recherche d’estime dans les alter réalités du web et des médias sociaux chez les élèves du secondaire”.